Maandag 28 juli – 10e – Joshua tree & Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu Maandag 28 juli – 10e – Joshua tree & Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu

Maandag 28 juli – 10e – Joshua tree & Palm Springs

Door: Hieke Veenker

Blijf op de hoogte en volg Hieke

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, Palm Springs

Maandag 28 juli – 10e dag – Joshua tree NP & Palm springs
Weer rustig opgestaan vandaag, aangezien we ons uitloop dagje vandaag eventueel in willen zetten. Lekker even zwemmen en relaxen lijkt ons wel wat. Nu nog even kijken of lake Havasu dan ook iets is om een dagje te gaan relaxen. Het is een party oord, dus het leek ons goed te kunnen. Aangezien we ’s avonds aan waren gekomen, hadden we de omgeving nog niet echt gezien. We kwamen buiten en zagen dat we eigenlijk midden in de woestijn zaten en dat er wel een groot meer was, maar omringd door inhammen in rotswandjes. Niet echt een strand dus, kon wel in het state park voor 15 dollar. We vonden het niet aantrekkelijk genoeg en besloten door te reizen.

Dan staat Joshua tree national park als eerst op de planning. De naam is wel iets misleidend, want het is zeker geen park met allerlei doorsnee bomen. Het park is eigenlijk gewoon woestijn gebied. Er zijn grijze rotsen die te vergelijken zijn met reusachtige keien. Cas werd er helemaal vrolijk van met Joost, want het was enorm leuk om overheen te springen en op te spelen. De ‘keien’ zelf waren stroef, dus uitglijden deed je niet. Je wilde ook niet vallen, want de steentjes waaruit de ‘keien’ zijn opgebouwd zijn scherp. We rijden het park verder in en ontdekken de Joshua tree. Je kan deze bomen denk ik het beste vergelijken met een boom die gekruist wordt met een cactus. Ze hebben een bruine wat palmboom achtige boomstam en vervolgens hele puntige, cactus achtige, bladeren.

Onze tweede plek om rond te lopen is Keys view. Dit is op een berg, waardoor je een uitkijkpunt hebt over de woestijn en als het helder is het zoute meer en de Mexicaanse grens. We komen aan bij het uitzichtpunt en er staat een bordje wat ons waarschuwt voor agressieve bijen. We zien ze gelukkig niet en gaan naar boven bij het uitzichtpunt. Het was geen heldere dag, maar alsnog was het inderdaad een mooi uitzicht. Het genieten was kort, want er kwam gezellig een bijtje of twee bij ons irriteren. Die vonden Paulien en ik, zeker toen er een op me ging zitten, totaal geen leuk idee. We zijn maar naar beneden gerend. Cas en Joost volgden ons, die vonden het toch ook minder leuk. Dan denk je veilig te zijn bij de auto… niet dus… De bijen vinden het vocht van de airco helemaal super, dus er zaten een stuk of dertig bijen onder de auto. Paulien is als eerst ingestapt, snel, om eerst een rondje met de auto te rijden. Er bleven een paar bijen hangen. Het idee was om met zijn drieën zo snel mogelijk in te stappen, tegelijkertijd. Joost en Cas is het gelukt, maar bij mij kwamen twee bijen kijken en we wilden ze hoe dan ook niet in de auto, dus ik kon de auto pas na nog een rondje rijden snel instappen.

Daar van bekomen zijn we richting een nature trail gegaan, een wandeling door de woestijn met rotsen en bomen richting een dam, waar water is voor o.a. vogels, waardoor je dieren kan spotten. We nemen weer even een gokje met de bijen. Er staat hier alleen geen waarschuwingsbordje, dus we voelen ons veiliger. We wandelen naar de dam. Die staat helemaal droog. Wel zijn er al meer soorten planten te zijn, waaronder de jeneverbes. In de verte zien we een mooie blauwe vogel en er staat een oude watertrog voor het vroeger passerende vee. Aan de andere kant van de dam was het iets minder duidelijk welke kant we op moesten. Nog een gokje wagen dus, want er liepen veel paden. Gelukkig zijn we niet verdwaald in de woestijn, want we vonden de weg terug redelijk goed nog. Op het eind van de wandeling was er een paartje van die mooie blauwe vogels heel dichtbij, we zijn er naartoe geslopen en hebben ze goed kunnen bekijken. Na de wandeling heb ik nog twee pakjes kaarten gescoord, eentje van Joshua tree np en een van het sterrenstelsel. Munten maken kon helaas niet…

We zijn doorgereden naar Palm Springs, waar we in de avond aan kwamen. Het hotel was super goedkoop, maar zag er netjes uit en het heeft een zwembad!! We zijn Palm Springs ingegaan, een knus stadje met kleine boetiekjes. We kwamen uit bij een leuk Italiaans restaurant. Normaal voedsel gaat er wel in. Ik heb een heerlijke pasta gegeten met tomaat, mozzarella en pesto en een tomatensaus. Paulien had iets van ravioli en Cas en Joost hadden een pasta met kip, pesto en knoflook. Alles was lekker en daarna beetje rondlopen en weer richting hotel.