Dinsdag 29 juli – 11e dag – Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu Dinsdag 29 juli – 11e dag – Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu

Dinsdag 29 juli – 11e dag – Palm Springs

Door: Hieke Veenker

Blijf op de hoogte en volg Hieke

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Palm Springs

Ons uitloopdagje hebben we bedacht in Palm Springs. Bij licht zie je nog meer dat het echt lijkt op het beeld dat ik had van Californië, warm en veel palm bomen en inde plaatsen redelijk druk. We starten de dag met wat actiefs, namelijk de Aerial tramway. We gaan met een skilift, een glazen bol waarvan de vloer draait waardoor je alle kanten te zien krijgt, een berg op waar een state park zit en je een uitzicht hebt over de woestijn weer en Palm Springs en meer…? We hebben nog even getwijfeld, want het kost maar liefst 24 dollar per persoon om naar boven te gaan (18 euro), maar we waren er en we wilden inmiddels, dus zijn gegaan. De lift zelf is heel leuk doordat je dus van alle kanten uitzicht hebt en ronddraait, wat minder met hoogtevrees gok ik zo.

Eenmaal boven is het ineens geen woestijn meer, maar een dennenbos. Het is niet een bewegelijk stadje meer, maar een rustig park. We gaan lekker rondwandelen in het park en komen weer van alles tegen. Het staat er vol met Jeffrey pines, die echt ruiken naar vanille/Butter scotch. Na dat geleerd te hebben gingen we natuurlijk aan alles ruiken. Zo vonden we ook een prachtig paar/fuchsia kleurig bloempje dat wat weghad van lavendel en ook een overeenkomstige geur had. Er waren meer mooie planten en bloemen. Verder waren er weer veel hagedisjes, nu kleiner en met als schutkleur een donkergrijs/bruinige kleur. Nog wel het mooist van alles waren de vlinders. Degene die we goed hebben kunnen bekijken was een witte kleinere vlinder met lichte grijze stippen en een hele grote gele vlinder met zwarte strepen. Echt mooi! Sommige bomen misten een stuk van de barst, dat kwam doordat de bliksem dan daar heeft ingeslagen. Weer wat geleerd… Op de route waren vijf uitzichtpunten, waar we weer konden genieten van een uitzicht over Palm Springs, de woestijn en een gigantisch windmolen park. Verder zagen we bergen op de achtergrond. Het was nog steeds niet helder genoeg om het zoute meer te zien of de Mexicaanse grens, maar alsnog indrukwekkend weer. Bij de tramway kon ik wel een muntje maken, dus heb die nog even gescoord!

Eenmaal weer terug in Palm Springs zijn we lekker bij het zwembad gaan hangen, lekker gaan zwemmen en even een boekje gaan lezen in het zonnetje. Na het relaxen zijn we weer gaan eten, nu bij een Mexicaans restaurant waar een live band speelde. Heel erg gezellig en superlekker eten. Niet heel laat gemaakt, dus even rustig aan gedaan vandaag.