59e dag: Woensdag 26-03 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu 59e dag: Woensdag 26-03 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu

59e dag: Woensdag 26-03

Door: Hieke

Blijf op de hoogte en volg Hieke

03 April 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.


Een moeilijke morgen, dat is wat ik dit wel kan noemen. We zijn opgestaan en moesten afscheid nemen van Debbie. Dat ging gepaard met heel wat tranen en emoties. Dat was nog helemaal niet waar we op zaten te wachten en we wilden helemaal nog geen afscheid nemen. We hebben afgesproken dat we elkaar zeker niet al te lang van nu weer gaan zien! Ik ga er echt super missen! Na het afscheid van Debbie zijn we naar school gereden. Omdat Debbie weg is, mogen wij de auto gebruiken (deden we ook al gisteren). Het resultaat de eerste keer was leuk: Mandy kreeg de lamp niet aan en ik ging naar binnen en zei tegen Jeff dat we de stenen per ongeluk hadden omgestoten in zijn tuin. Hij had een erg mooi gezicht en kon er goed om lachen dat het natuurlijk een grapje was (hij schrok wel behoorlijk!). Vanmorgen dus in ieder geval naar school gereden en in de auto is het niet droog gebleven. De ramen dichtdoen hielp ook al niet ;).
Nog even iets dat ik vergeten ben te vertellen over gisteren: de WC ervaring! Mandy en ik hebben het uiteindelijk maar is even bekeken. Het is een leuk hutje, waarvan de deur moeilijk dichtgaat, maar dat is gelukt. Dan zijn er 2 gaten in hout met een soort van bril erop en dan maar je behoefte doen. Mandy en ik hebben dus een gezellige samen op de wc ervaring gehad. Haha :D.
Op school is het onze officiële laatste dag, maar met overleg met de meiden en Tammy, mag ik morgen nog even langs voor mijn verjaardag en ga ik dan ook morgen pas echt afscheid nemen. Allereerst wilde Tammy natuurlijk alles horen over de Amish ervaring! We zijn dus in haar kantoor gaan zitten en hebben het met haar doorgenomen, ook hebben we haar een afscheidscadeau gegeven. We hadden namelijk met Debbie een hele mooie glazen tulp (zonder steel) gevonden en voor in die tulp een kaars die naar tulp rook! Kelly en Jitske hadden nog een bloemetje meegenomen en namens ons alle vier een kaart. Tijdens ons gesprek werden we onderbroken door de morning anouncements. Een kind van al onze groepen kwam naar beneden om door de luidspreker ons te bedanken voor de mooie tijd. Mandy en ik stonden meteen op om het van dichtbij te horen en de kinderen te kunnen bedanken toen ze hun speech hadden gegeven. Echt heel lief! Vooral die kindergarten leerlingen van Mandy, heel erg serieus! Ik ben op school gekomen en heb een les gegeven over Amish zijn en heb gesproken over mijn ervaringen en met hun over hun vragen gepraat en beantwoord. Aan het einde van de les ben ik met Mandy langs wat docenten gegaan om afscheid te nemen en ze een tulp te geven met een bedank kaartje. Na onze ronde zag ik wat giebelende meiden en zenuwachtige jongens uit mijn groep rondrennen en toen ze mij zagen werden ze meteen rood. Ik en Mandy hebben er even om gelachen en ik ben naar boven gegaan, waar ik meteen weer naar beneden werd gestuurd om te gaan ‘kopiëren’ (ik kreeg een boek in mijn handen geduwd met de opdracht: ‘Ga maar kopiëren’, dus ik ‘Wat kopiëren’ Kind: ‘ Uhm, maakt niet uit we hebben kopieën nodig…’. Ik dus naar de lerarenkamer om te kopiëren. Daar waren een aantal van mijn leerlingen wat aan het opwarmen in de magnetron, waar ik absoluut niet naar mocht kijken. Toen ik wat later weer boven kwam hadden ze als afscheid ijs gehaald en poptarts en voor over het ijs karamel en chocola. We hebben met zijn allen even flink genoten. Na het ijs heb ik ze een les gegeven over Nederland en Nederlands. Ze waren vooral gefascineerd over ons alfabet. Bijna hetzelfde en toch helemaal anders zoals ze het verwoorden. Toen was de dag ook alweer bijna voorbij. We hebben nog wat Nederlandse liedjes gezongen en ik zie ze morgen weer :D. Wel voor de laatste keer dat is een stuk minder :(.
Als afscheid hadden Mandy en ik nog een goed plannetje. We kwamen namelijk beneden en meteen in de hal hangen links al de leerkrachten en rechts al de hulpen in de school. Wij hingen onder de leerkrachten met onze foto! Joepie. Maarjah… Het kan beter: ‘ De plek van de principal.’ Mandy probeerde dus Tammy eraf te halen en ons op te hangen. Omdat Tammy zo hoog hangt, was dat lastig en heeft Melissa even meegeholpen. Toen hingen we dus helemaal bovenaan en Tammy beneden :D. Een hele goeie stunt, waar iedereen erg om kon lachen (ook Tammy). We vroegen aan Tammy: ‘Wie denk je dat dit heeft gedaan?’ Tammy: ‘Mandy.’ We kwamen niet meer bij, ik heb toen ook maar toegegeven dat ik mee had geholpen (had ze echt niet verwacht. Hihi). Daarna zijn we lekker naar huis gegaan. Ik ben met Jeff al zijn munten wezen uitzoeken. Ik heb namelijk een muntencollectie ontwikkelt in de tijd dat ik hier ben. Je hebt een quarter voor elke staat en ik heb al 35 staten :D. Jeff die heeft alleen ook waarschijnlijk nog wat staten en dan kan ik met hem ruilen. Aan het eind had ik wel 43 staten :D. Voor wie het niet weet, er zijn er geloof ik 56… Dus ik ben best dichtbij. Na het munten uitzoeken zijn we weer gaan eten in ons favo restaurant! Cracker Barrel. Heerlijk gegeten en daarna de shop leeggeplunderd, wat een heerlijke chocola hebben ze daar! (we zijn er met de voeten in gaan zitten :D).
Na deze mooie laatste keer daar uit eten zijn we nog naar Wallmart gegaan. Daar hebben we de foto’s laten uitprinten voor Jeff zijn afscheid cadeau. Ook hebben we daar een nieuwe grote handbagage koffer gekocht (ja zo’n asociale) en ik heb een nieuwe gewone koffer gekocht. Die van mijn vader is min of meer uitgescheurd. En daarna weer mijn warme (eigenlijk meestal koude) bedje opgezocht :D. Morgen jarig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hieke

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 37313

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Roadtrip Westkust USA

28 Januari 2008 - 04 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: