49e dag: Zondag 16-03-08 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu 49e dag: Zondag 16-03-08 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu

49e dag: Zondag 16-03-08

Door: Hieke

Blijf op de hoogte en volg Hieke

02 April 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.


Hieke goes crazy! Gisteren nog een hele dag relaxen en vandaag alweer een wild plan. Haha. We gaan vandaag naar het Flight museum. Dit is het grootste museum van de luchtmacht hier. Ze hebben allemaal vliegtuigen hangen en nagemaakt en alles wat daarbij komt kijken. Ik ben benieuwd.
Het begon allemaal met een lange autorit (45 minuten!) naar Dayton. Ik heb lekker rustig in de auto gezeten en af en toe ben ik een beetje half weggedommeld. Jeff had een leuk pakketje samengesteld voor onderweg, bestaande uit borrelnootjes gemengd met drop (niet echt een aanrader). Maar daar waren we dan eindelijk. Er stond een enorm gebouw! We zijn voor de deur uitgestapt en nadat Jeff de auto had weggezet zijn we naar binnengelopen.
We kwamen aan in een grote hal met winkeltjes en we kwamen erachter dat je verschillende hallen had met vliegtuigen. We begonnen bij de eerste hal en werden meteen verwelkomt door de gebroeders Dwight. Jaja mensen daar begint ook het museum mee. We snappen dus dat het hier om een tijdlijn gaat. De eerste hal beston dan ook uit oude vliegtuigjes, oude uniformen, badges, motoren en allerlei ander soort onderdelen van oude vliegtuigen (hele oude). Ook hing er aan het pafond een zeppelin. Bij (bijna) elk vliegtuig was ook een piloot gemaakt in de kleren uit die tijd. Niet al de vliegtuigen zijn van Amerikaanse komaf, ook Russische vliegtuigen etc. staan ertussen. Er wordt ook veel geschiedenis in tekstvorm aangeboden voor de mensen die daar de energie en concentratie in willen stoppen. Ik vond het zeker erg interessant, maar doe mij maar beelden en aanraken! :D. Het aanraak gedeelte mocht alleen niet, wat Mandy na 5 minuten in het museum al doorkreeg want ze kreeg haar eerste waarschuwing (De tweede en derde volgden ook, want dat aanraken was zo fijn!). Na de eerste zaal liepen we door naar de tweede zaal. Ik begon wat in te zakken en er werd ineens omgeroepen dat er een film ging starten in het Imax gedeelte. Natuurlijk wilde ik daar wel heen! Ik stelde het voor aan de rest en Mandy en Jeff zijn gaan kijken waar het was enzo. Ondertussen zijn pap en ik op een stoel gaan zitten en hebben een korte film gekeken over… uhm… vrouwen bij de luchtmacht??? Of landingen op schepen??? Of iets anders??? Vergeten… het was wel interessant kan ik me herinneren. Ik was op dat moment alleen wel erg toe aan zitten. We zijn naar het Imax theater gegaan. Een 3D show over the blue angels (oid). Het was vet mooi. Je zag hoe ze allemaal kunsten konden in de lucht en allemaal moeilijke manoeuvres. Papa vond het vooral erg leuk dat zijn maag zich af en toe omkeerde van het drukke 3D beeld… Dat ging bij mij wel goed (zit toch bijna niks in mijn maag, haha). Na de film zijn we even wat gaan drinken en happen in het cafeetje in het museum. Daarna vond Mandy dat ik niet meer mocht lopen en heeft ze me voorgesteld aan meneer elektrische rolstoel. De rolstoel is in te stellen in snelheid. Je hebt een schildpad en een haas en tussen die twee kan je de knop draaien. Echt wennen! Niet te snel stoppen, dan krijg ik een klap in mijn buik. Het scheelt wel om te zitten! We zijn een hele grote zaal in gegaan waar je een vliegtuig in kon met stoeltjes voor parachutisten aan de zijkant enzo. Vet raar om in te staan (ben er wel ingegaan! Parkeren is gelukt!). Na dat vliegtuig hebben we toch zeker even lol gemaakt met mijn karretje en gescheurd door de zaal. Mandy wilde nog ff op schoot, maar dat ging niet werken, want daar zit ook de pijn, dus er is maar plaats voor 1 iets op mijn schoot. Ook in die zaal hebben we in een heuse F16 gezeten (op de foto niet te zien: Hieke die ongelooflijk gek dat ding in en uit kruipt… lachen Mandy!). Vanaf dan was mijn energie echt op en zijn we nog een beetje na die zaal in de laatste zaal gaan kijken. Ik kan me nog vaag iets herinneren over een concentratiekamp. Er was nog en soort F16 waar we in zijn geweest en het nieuwste model spion vliegtuig (vliegt op zichzelf) hing er! Heb daar een documentaire over gezien op discovery, supergaaf ding! We zijn nog ff het winkeltje ingegaan en weer naar huis gereden.
Eenmaal thuis heb ik nog even lekker kunnen rusten. ’S Avonds zijn we naar Ellen en Doug gegaan voor een diner. Dit keer niet zo formeel, gewoon voor de gezelligheid en om mijn vader te leren kennen. We hebben enorm veel lol gehad aan tafel en heerlijk gegeten! Helaas waren we alleen met Jeff, Mandy, mijn papa en ik. Debbie was nog bij haar conferentie en komt pas morgenavond weer thuis . Ik was helemaal uitgeteld en wilde lekker naar mijn bedje. Mandy had nog wat energie te gebruiken, dus is nog langs wat vrienden gegaan ’s avonds en heeft niet bij me geslapen . Ik vond dat maar raar zo alleenig in mijn kamer… Dat ben ik niet meer gewend… Tegen wie moet ik nou aanpraten? Ik heb Griffy niet weten te gijzelen, anders was ze de Sjaak. Jeff wilde haar op zijn kamer. Ik ben gewoon lekker in slaap gevallen. Mandy mag alleen nooit meer niet bij me slapen, want dat vind ik niet leuk .

  • 02 April 2008 - 11:39

    Mandy:

    Sorry schatje, maar daarna ben ik wel elke avond naast je in slaap gevallen haha, hoe gaan we dat in nederland doen?

    Kussje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hieke

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 37309

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Roadtrip Westkust USA

28 Januari 2008 - 04 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: