Zondag 3 augustus – 16e dag – chill dag - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu Zondag 3 augustus – 16e dag – chill dag - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu

Zondag 3 augustus – 16e dag – chill dag

Door: Hieke Veenker

Blijf op de hoogte en volg Hieke

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

De titel zegt het eigenlijk al. We zijn van LA naar Santa Barbara gereden. Een mooie badplaats met een mooi wit zandstrand. We kwamen daar begin van de middag aan, want we zijn heel langzaam opgestaan en hebben weer heerlijk veel te lang in de Wallmart rondgelopen.

We hebben de hele middag/ begin van de avond op het strand gelegen en gelezen. We kiezen natuurlijk de chill dag precies zo uit dat het een bewolkte en wat frisse dag is… Al hadden we geen keus, we hadden ineens een dag extra, omdat in de planning waarschijnlijk per ongeluk de donderdag een keer verwijderd is en dus klopten ineens de data niet meer… Zo kwamen we er op zaterdag achter dat we een dag aan het voorlopen waren, haha, geen tijdsgevoel meer hier voor welke dag enzo.

Dus even een dagje relaxen, wat best welkom is ook. Ik heb nog een tijd in de zee gestaan, maar het was behoorlijk koud en wilde niet nat en dus koud op het strand zitten, maar lekker een boekje lezen. Joost wilde wel even zwemmen, dus hij is de enige die daadwerkelijk gezwommen heeft.
Even opfrissen en we kwamen erachter dat we voor het eerst een motel/hotel hadden die daadwerkelijk 4 handdoeken voor ons had neergelegd! We missen altijd handdoeken, maar nu niet. Na het opfrissen zijn we weer terug gegaan en hebben we een leuk restaurant gevonden. We hebben er een heerlijke steak gegeten en spareribs en een toetje. Bij het afrekenen stond er al 40 dollar (30 euro) op de bon als fooi. Cas heeft vriendelijk gevraagd om een nieuwe bon waarbij we zelf de fooi in kunnen vullen. We voelden ons er wat ongemakkelijk bij, maar gelukkig was het geen probleem en we hebben dus gewoon een normale fooi kunnen betalen.

Nog even wat ijs gehaald bij het hotel, in de wastafel gegooid met wat drankjes en even later een lekker drankje genomen en lekker in slaap gevallen.