Zaterdag 2 augustus – 15e dag – Universal studio’s - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu Zaterdag 2 augustus – 15e dag – Universal studio’s - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu

Zaterdag 2 augustus – 15e dag – Universal studio’s

Door: Hieke Veenker

Blijf op de hoogte en volg Hieke

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Hollywood

Vandaag is de dag dat Joost naar Universal studio’s mag… Hier heeft hij bijna het meest naar uitgekeken van de hele vakantie en het is zover. Voor slechts 87 dollar (via internet, anders zelfs 92 dollar) of ongeveer 65 euro per persoon hebben we een entree kaartje.

Gelukkig staat er vanochtend geen file, die zijn we nu al zat. Dan betaal je nog 15 dollar voor het parkeren, wat meevalt aangezien je ook kan parkeren voor de deur voor 40 dollar. Omdat we er bijtijds zijn kunnen we bijna naast de priority parkeerplekken parkeren in de Jurassic park garage. Vanuit die garage loop je zo naar de Universal studio’s ‘city walk’. Een straat met allemaal lichtjes, een groot podium, restaurantjes, kroegjes en cadeau winkeltjes. We lopen erdoorheen richting het park. De kaartjes scannen vanaf de mobiel was gelukkig geen probleem (stond op internet, maar toch ff spannend). De tassen werden grondig geïnspecteerd, want er mocht niks van eten of drinken mee het prak in. Dan sta je dus wel maar mooi midden in hollywood voor Universal studio’s waar doordeweeks ook echt gewerkt wordt aan films en series en ook opgenomen wordt.

In het park zijn er twee lagen. We beginnen met het laagste deel van het park, dat kregen we als tip. Daar is het aan het begin van de dag nog rustig. Het was daar ook inderdaad rustig. Als eerst naar de attractie van de Transformers, een 3D rit. We hebben nog nooit zo’n vette 3D belevenis gehad. Overal om ons heen was scherm, zodat je echt in de scene zat, je kon nergens kijken waar je niet een stuk scene zag. De brillen zorgen echt voor een goede diepte. Ondertussen zat je in een karretje dat ook echt rijd, dus je bent zelf een Transformer die meehelpt om de ‘Allspark’ veilig te houden. Echt enorm goed gemaakt en de dag in het park begint dus enorm gaaf. We gaan verder naar de Jurassic park attractie, een waterboot met 5 personen op een rij die te vergelijken is met een boomstammetje, maar hier wordt de voorste rij gewoon door en door nat. We zaten op rij 3 en waren van boven nat, vooral Paulien kreeg boven de volle laag. Daarna door naar de mummie, een achtbaan die eerst vooruit en dan achteruit gaat. Je zit in het donker, dus dat heb je niet door! Op het spannendste punt, waar we dachten omhoog geschoten te worden ofzo was het alleen het einde, haha, maf gevoel als je niet kan zien hoe de achtbaan loopt. Even wat gegeten en naar het laatste gedeelte van het beneden gebied gegaan (Het lagere gedeelte van het park is kleiner), een klein museumpje met wat attributen uit wat films waaronder kleding en het mooiste was de Delorian (o.i.d.) uit ‘Back to the future’.

Op naar boven, wat overigens niet met trappen of wandelpaden gaat, maar op zijn luie Amerikaans met allemaal roltrappen. Boven is er vervolgens weer van alles te doen. Het eerste wat we boven doen is de studio tour, die duurt 60 minuten en laat je van alles ‘behind the scenes’ zien. De rij duurt 50 minuten, vonden we iets minder. Er werd gevraagd om tweetallen om karretjes op te vullen en we besloten dat we best apart konden. Deze keus betekende dat we na 8 minuten al wegreden in een tour karretje en bovendien zaten we zelfs in hetzelfde treintje. Veel geleerd over het maken van films en series, echt leuk. Na een uur dus terug bij het park. Zo hebben we nog een paar superleuke shows gezien: Waterworld, animal actors and special effects. Ook hebben we nog een aantal hele leuke attracties gedaan: Een spookwandeling door een donker kasteel, een 3D Shrek verhaal, een 3D Simpsons verhaal, een 3D despicable me ride etc.. Enige nadeel is dat ik voor ik ging slapen nog steeds aan het draaien was in mijn hoofd van alle 3D en special effects, dus al tollend in slaap gevallen.

• 06 Augustus 2014 - 15:14

Mama:

Echt super zeg! Wat een ervaring! Die Transformers lijken me natuurlijk helemaal nix, maar de rest, wauw!
    Xxxx