Vrijdag 1 augustus – 14e dag – Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu Vrijdag 1 augustus – 14e dag – Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu

Vrijdag 1 augustus – 14e dag – Los Angeles

Door: Hieke Veenker

Blijf op de hoogte en volg Hieke

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Lekker geslapen dus en nu op naar Los Angeles. We zijn erg benieuwd, want de verhalen zijn erg verschillend! Doordat we rustig hebben ontbeten gingen we na de spits rijden. Alsnog staan we een tijdje in de file. We beginnen met een rondje door Beverly hills rijden. We rijden over Sunset boulevard, waarvan wordt aangegeven dat het de weg tussen de rijke huizen en het zakengebied verdeeld. Wij zien aan de ene kant een hele arme achterstandswijk en aan de andere kant luxere huizen de berg op. We zijn een stukje over de berg door de redelijk luxe huizen gereden. Het was leuk om te zien, maar niet echt die mega huizen met zwembaden die we hier hadden verwacht.

Ondertussen hadden we steeds tussen de huizen door al een stukje van het Hollywood bord gezien. Daar kan je niet echt heen rijden, maar er zijn wel punten waar je er goed op uit kan kijken. We hebben een van de punten ingevoerd op de Garmin en we kwamen terecht op orange drive, waar ook o.a. Hollywood boulevard is en het Chinese theatre. We zetten de auto in een parkeergarage zo groot heb ik ze nog nooit gezien. Enorme verdiepingen, wij stonden op verdieping 6 en hij ging nog stukken hoger door. Met roltrappen kom je vervolgens weer op de begane grond. Daar zijn een aantal waterspuiten in de grond gebouwd. Die spuiten dan tegelijk of om de beurt water de lucht in of vormen kleine fonteintjes. Hier spelen allerlei kinderen in het water om even lekker af te koelen. Het is vandaag weer niet zo gek heet vergeleken met de temperaturen die we al gehad hebben, slechts 25 graden. Om het water heen en helemaal richting de straat loopt een soort van filmrol gevormd door tegels over de grond. In totaal zo’n 100 meter aan ‘filmrol’. De filmrol bestaat uit allerlei verhalen van acteurs, actrices, zangers en zangeressen die bekend zijn van film of tv of radio. De verhalen gaan over hun weg naar Hollywood, kort vanaf hun eerste baantje. Grappig om een paar te lezen.

We lopen naar Orange drive, meteen om de hoek zit het Chinese theatre. Het theater zelf is in Chinese stijl vorm gegeven, maar hangt een enorme filmposter voor. Het pleintje voor het theater is het interessantst. Daar zijn allemaal grote tegels gemaakt met een soort cement en vervolgens staat daar een naam op van een beroemd persoon met zijn/haar hand- en voetafdrukken. Toch is dat leuk om te zien. Wat ik bijvoorbeeld op vond vallen is dat mijn voeten even groot, misschien zelfs wel groter, zijn dan die van Eddie Murphey. Van Arnold Schwarzenegger had ik verwacht dat zijn voeten en handen groot zouden zijn, maar ik schat zijn voeten op maat 40/41. En zo waren er natuurlijk wel meer… Sommige beroemdheden hebben er een kleine tekst bijgeschreven. Velen zijn gericht aan Sid, waar we nog niet van weten wie dat nou is.

Het Chinese theatre ligt aan Hollywood boulevard, waar op veel tegels een ster zit met de naam van een beroemdheid. In de ster staat ook een symbool waaraan je kan zien waarvan je deze persoon kan kennen (film, tv of radio). Zodra je op Hollywood boulevard loopt zie je iets verderop al heel veel lichtjes. Die lichtjes horen bij LA LA land, een gigantische giftshop met enorme schermen met kleurige filmpjes en reclame. Daarnaast hangt er een hele grote bol die gevormd wordt door meerdere schermpjes. Die bol wordt volledig als scherm gebruikt en de bol gaat uit en in elkaar, leuke techniek. Naast het kijken naar de schermen hebben we nog even gekeken naar de vreselijke souvenirs. Tot onze verbazing zat er een supermarktje waar we een broodje konden halen. Tot nu toe hebben we alleen grote supermarkten gezien bij de grotere stadjes, maar nooit iets dichtbij bezienswaardigheden. Top dus. Na alles te hebben bekeken, gaan we naar waar we in eerste instantie voor kwamen, het Hollywood bord. Naast de parkeergarage zit een soort flatgebouw. De parkeergarage en het flatgebouw zitten met een soort balkons aan elkaar vast op elke verdieping. Vanaf deze balkons heb je goed uitzicht op het Hollywood bord. We gaan dus via de lift van de flat naar de op een na hoogste verdieping, 4, om te gaan kijken. Verdieping 5 mocht niet. In plaats van vanuit de lift naar links voor het balkon uitzicht, zijn we naar rechts gegaan. Paulien zag namelijk dat er langs de flat aan die kant ook een balkon zat en daar stonden geen toeristen. Inderdaad was daar een net zo goed uitzicht en we konden daar rustig staan, omdat er niemand anders was.

Op naar de auto en in de file naar Getty Center. Even later nog steeds file, meer file en nog wat extra file. We reden weer over Sunset boulevard, maar nu vanaf een andere kant van Beverly hills. We kwamen erachter dat we eerder verkeerd zaten. Hier was inderdaad links van ons het zakencentrum en rechts stonden al een stuk mooiere huizen dan we eerder gezien hadden. Deze huizen hadden ook een wit hekje eromheen en de huizen waren te vergelijken met die van desperate housewives, erg Amerikaans. Nog niet echt die superdure mega grote huizen met zwembad, maar al wel grappig om te zien.

Nog een stuk in de file had het geen zin meer om naar het Getty center te gaan, want die zou over 20 minuten gaan sluiten. We besluiten om door te rijden naar Venice beach, wat na 6 uur wat onguurder begint te worden en dus daarvoor het best bezocht kan worden. We komen daar 17.15 ongeveer aan en gaan kijken naar het strand. Het bleek echt een soort Baywatch strand. Er gaat een pier het water op en er staan allemaal strandwacht huisjes. Het is een wit zandstrand en redelijk breed, het strand lijkt eeuwig door te lopen langs de kust. Vanaf de pier kijken we ook nog uit op de skyline van Los Angeles die gedeeltelijk in mist verdween. Vanaf 6 uur moesten we de auto van de parkeerplaats af hebben. We kwamen om 18.02 bij de auto en er stond al een agent 4 auto’s verder de auto’s op de bon te zetten. Even snel de auto in dus en wegwezen, een mazzeltje en ook wel heel flauw om zo vroeg al boetes uit te delen.
Daarna, bijna te raden, staan we weer in de file. Wat nu ook maf was, want we rijden namelijk op een 10 baans!!! weg. Idioot hoe breed de snelweg dan wordt met dus in totaal 20 banen naast elkaar en Amerikaanse banen zijn ook nog eens wat breder dan in Nederland. Naast ons ging een vrachtwagen nog even flink slingeren, maar gelukkig kon Cas uitwijken naar links zonder wat te raken. Even de spullen bij het hotel gedumpt. Weer een simpel motel, maar waarschijnlijk goed genoeg om te gaan slapen. We hadden niet zoveel honger, dus hebben even wat bij de Mac gegeten. Er was geen wifi bij het motel, dus we hebben bij de Mac via de mobiel kaartjes gekocht voor Universal studio’s, waar we morgen naartoe gaan. Daarna was het bedtijd.