Donderdag 31 juli – 13e dag – San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu Donderdag 31 juli – 13e dag – San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu

Donderdag 31 juli – 13e dag – San Diego

Door: Hieke Veenker

Blijf op de hoogte en volg Hieke

31 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Donderdag 31 juli – 13e dag – San Diego

We worden wakker, maar ik vraag me af of we wel ergens een keer geslapen hebben. Ons matras was in plastic gerold ofzo. We gleden alle kanten op, het kraakte en was echt heet! Het ontbijt kregen we hier wel erbij, was niet veel soeps, maar we hadden wel alvast wat gegeten. Bij de receptie was nu een meisje en die ging vragen hoe het zit met het matras, we kwamen er namelijk achter dat Joost en Paulien het namelijk niet hadden.

San Diego stelde ons zeker niet teleur. We beginnen bij Balboa park. Allemaal mooie gebouwen samen met diverse musea. Midden in een groot park. We zijn alleen bij het ‘centrum van het park’ geweest. Daar was ook een botanische tuin. Dat was wel het hoogte punt. Een hele grote vijfer met koi karpers en een schildpad (waarschijnlijk meer, maar we hebben er maar 1 gezien). Leuke plantjes en bloemen waren er ook. De tuin was niet zo groot, maar wel mooi en rustgevend. De heenweg zijn we door het park gelopen van de auto naar bestemming. We hadden een parkeerplaats wat verder weg, dus op de terugweg hebben we het gratis shuttle busje gebruikt. Er was een chauffeur die ons vertelde dat het voor San Diego wel erg warm is en veel luchtvochtigheid. Wij vonden dat wat apart, want het was maar 24 graden Celsius en de luchtvochtigheid in Nederland is veel meer.

Na Balboa park zijn we doorgereden naar Old town. Een heel grappig stuk met wat ouderen huisjes en bijvoorbeeld een oud schooltje. Het is het, zoals de naam al suggereert, wat oudere deel van San Diego. Een heel knus stukje, waar wat Mexicaans achtige winkeltjes zijn en sfeer lijkt te hangen (ik ben nog nooit in Mexico geweest, dus kan daar natuurlijk niet met zekerheid over oordelen.) zoals ze zelf eigenlijk aangeven als winkel eigenaren en restaurant houders. We zien een paar mooie cactussen en vlinders er bij. We hebben bij een gezellig tentje geluncht, waar vooral de gratis tortilla chipjes erg lekker waren. Ik heb nog een muntje gescoord en Joost een leuke pet. Verder waren er allerlei gekleurde plantenpotten en pannen te koop, leren tassen en ook allerlei geschiedenis boekjes. Daarnaast natuurlijk ook tal van andere souvenirs.

Door naar little Italy. We zijn nog net niet meteen doorgereden. Het was ontzettend leuk met allerlei restaurantjes, maar allemaal met een drukke weg ertussen. Verder was het middag en dus wat te rustig om al gezellig te zijn. Wel zag je de Italiaanse ‘touch’ en konden we ons inbeelden dat het ’s avonds wat bruisender was.

Daarna was de haven van San Diego klaar voor ons bezoekje. Daar staat een oud vliegdekschip, de USS midway, die heeft gevaren en de bemanning ervan heeft gevochten bij Pearl Harbor. Een zeer groot schip, die we vanaf de haven hebben bewonderd. Je zag veel vliegtuigen erop en wat info hier en daar. We zijn niet naar binnen gegaan, want we willen nog verder, maar in de toekomst als we ooit nog een keer hier zijn wil Cas er zeker ook een keer in. Verder is het een hele grote indrukwekkende haven en er staat bijvoorbeeld naast het schip nog een beeld van een zeeman die zijn vrouw/vriending gedag kust. Heel hoog en groot en was echt een grappig gezicht. Om een of andere reden dwaalden mijn gedachten er bij af en vond ik het bijna een heel zielig beeld doordat het afscheid stuk ineens doordrong of zoiets.

Nu was het tijd om te gaan shoppen. Er werd een soort van shopping mall aangeraden, Horton plaza, waar we naar toe zijn gegaan. We hebben daar aan het eind van de middag gespendeerd. Paulien en ik lekker aan het shoppen, Cas en Joost even en zijn daarna naar de bios gegaan. We waren alle vier om negen uur klaar. Paulien en ik met een paar kledingstukjes rijker en Cas en Joost met een mooie ervaring rijker :P. We hadden nog niks gegeten, dus zijn samen naar Gaslamp quarter gegaan, wat naast Horton plaza ligt. Een enorm gezellig stukje San Diego met allerlei clubs en kroegen en restaurantjes waar de sfeer vrolijk en feestelijk is.

Enorme honger hadden we niet, dus op zoek naar een simpel eettentje. We kwamen T.G.I. Fridays tegen, wat net iets beter is dan een Mac Donalds en daar is alles wel mee gezegd. Dachten we… We komen binnen gebracht en werden naar een tafeltje voor 4 weer naar buiten verwezen. Ondertussen hebben we even om ons heen gekeken. Er waren een paar grote tafels over waar geen gasten aan zaten. Daar konden alleen ook geen nieuwe gasten gaan zitten, want de vaat van ongeveer de hele avond was op deze tafels opgestapeld. Ook buiten stond naast de plek waar wij zouden gaan zitten een tafel met alleen maar opgestapelde vaat. We hebben de menu kaarten dus weer terug gelegd en zijn naar de overkant gelopen, waar een ander simpele tent zat. Daar hebben we prima een pizza gegeten. Doordat we daar buiten zaten richting Gaslamp Quarter konden we leuk mensen kijken. Een aantal kwamen met hele dure auto’s voor het restaurant naast ons aan rijden. Wel wat maf dat er steeds andere mensen bij die auto bezig waren, papieren werden getekend en er ondertussen ook nog foto’s met jongere meiden met de auto en de eigenaar van de auto? Werden gemaakt… Later kwam er nog een limousine aanrijden. De chauffeur wilde zijn gast uit laten stappen en deed de deur open. De gast vond dat hij niet dicht genoeg bij de stoep stond en stapte niet uit. De chauffeur heeft de limo dus opnieuw ingeparkeerd, nu strak langs de stoep. Om een punt te maken of zoiets stapte de gast vervolgens expres nog tussen de auto en de stoep uit. Daar moest hij moeite voor doen, echt zielig. Ach zo waren er nog wat dingetjes, we hebben dus lekker gelachen en gekletst en daarna maar weer naar het hotel.

Bij het hotel was er nog maar een vraag over, is het wel opgelost met het matras? Het antwoord is nee, dus Cas ging het maar even regelen met de balie medewerker. Hij gaf aan dat het niet weg mocht, want het plastic was om het matras te beschermen. We hadden een foto gemaakt van de lagen die er om het matras zaten. Matras, verpakking plastic, nette matrashoes, een molton, twee lakens en daarna pas iets om onder te slapen. Deze jongen was aardiger dan de vorige en snapte dat het allemaal ook wel een beetje overdreven was en dat het inderdaad gewoon het plastic is voor vervoer en niet om op te liggen. Dus hoppa, we hebben het plastic eraf gehaald en daarna heerlijk geslapen.