56e dag: Zondag 23-03 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu 56e dag: Zondag 23-03 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hieke Veenker - WaarBenJij.nu

56e dag: Zondag 23-03

Door: Hieke

Blijf op de hoogte en volg Hieke

02 April 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.


En dan is het vandaag zover: PASEN! Dat wordt hier vrij groots gevierd. Wij zetten met sinterklaas een schoen en zei met Pasen een paasmandje. We hebben er alle vier een gezet. Je kiest een mandje en daar doe je nepgras in. Vanochtend dus de taak om te kijken of we goed zijn geweest en of er iets in ons mandje zit! En ja hoor natuurlijk! In alle 4 de mandjes zat wat. De basis van elk mandje bestaat uit veel jelly beans en chocolade eieren en veel ander snoep. Dan bovenop dat doe je een cadeau. Wij hebben Jeff en Debbie hun mandjes gevuld. Het cadeau dat Jeff kreeg was barbie golfballen als geintje (hij was er zeer blij mee) en een vierkant fotolijstje waar we aan alle vier de kanten een foto in gaan stoppen voor hem. Debbie haar cadeau was een mooie rode (haar lievelingskleur) handtas. Ze was er dolblij mee. Het verhaal erbij is ook om te lachen. Ze had hem namelijk is de winkel in haar hand en was er gek op, maar wilde hem toch maar niet kopen voor zichzelf. Mandy en ik hebben hem achter onze rug verstopt. Mandy na mij onder haar jas. Het gevolg daarvan was een bewakingsman die ons toch wel zeer goed in de gaten hield… Echt grappig!
Na de paasmandjes moesten we opschieten met aankleden, want we gingen met zijn allen naar de paasdienst in de kerk. Ik me dus in mijn mooie outfit van Debbie hijsen. Daar aangekomen hebben we veel handen geschud en kennis gemaakt met veel mensen. Toen we op het punt stonden om naar binnen te gaan zagen we Amy, de mentor van Kelly. Zij is een van de zangers in het koor. We zijn gaan zitten. De paasdienst hield in dat de kinderen een voorstelling gaven, dat er uit de bijbel gelezen en over gesproken werd. Tussendoor werd er steeds veel gezongen. We hadden een vrouw achter ons waardoor Jeff niet kon slapen zo hard als dat ze steeds zong. Was wel heel gezellig en leuk om te zien. De meeste liederen kende ik wel, maar met de Nederlandse tekst (ook alweer een tijdje terug). Het meezingen ging dus vrij gemakkelijk. Aan het eind hebben we nog gedag gezegd tegen veel mensen en zijn we weer naar huis gegaan. Thuis hebben we vervolgens een heerlijke brunch gemaakt met een door Mandy en mij gemaakte fruitsalade, Jeff’s scrambled eggs en croissantjes met chocoladepasta. Jammie echt heel erg lekker! Na het eten heb ik iedereen thuis ook even een fijne Pasen gewenst en ik heb opa en oma even gebeld om een fijne Pasen te wensen. Daarna zijn Mandy, ik en Jeff bezig geweest om te kijken of ik eerder naar huis kan vliegen. Ik heb niet zo heel veel zin meer in New York en voel me er ook niet sterk genoeg voor. Helaas kon dat alleen voor 1000 euro en die weet ik beter te besteden!
Ik heb nog even heerlijk gerust en toen zijn we naar het paas diner gegaan van Ellen en Doug. We hebben wat liedjes gezongen aan tafel. Tenminste. Doug, ellen en Robbie en toen een liedje die ik kende en Debbie, dus die hebben Debbie en ik gezongen. We hebben het enorm naar ons zin gehad en lekker gegeten! Voor Robbie hadden we een cadeau: Een hotweels baan met 2 hotweels (kleine autootjes) in een groot ei. Robbie had ook meegeholpen met koken, want hij had wat jelly beans in een schaal gelegd als toetje (heerlijk, haha). Verder was het ook een beetje droevig in huize bennett. De kat waar ik eerder over heb verteld van 22 hebben ze in moeten laten slapen. Ze kon niet meer goed eten en ging dus haar eigen lichaam gebruiken als voedingsbron. Ze had dus overal pijn en ze moesten haar laten gaan. Dat was moeilijk voor ze.
Na het dinner ben ik al mijn spullen in Brick city gaan halen, zodat ik mijn koffers kan gaan voorbereiden en in kan gaan pakken. Ook hebben we de huur van Ellen gehoord, dus ook die kunnen we nu gaan betalen! Het eind komt nu toch wel heel erg dichtbij. Mandy en ik hebben nog 2 films gekeken, want slapen lukte niet (dirty laundry & ???). Daarna lekker geslapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hieke

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 37282

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Roadtrip Westkust USA

28 Januari 2008 - 04 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: